Πασχαλινο

Κλασσικό

Ήρθε και το πάσχα
Και πήγαμε και με το σόι στην άνασταση –
Ένας ξάδελφος έχασε και δυο δάκτυλα από ένα βεγγάλικο –
Πήραμε και τ’ άγιο φως και το φέραμε στο σπίτι,
Και με το πρώτο φως του ήλιου αρχίσαμε το ψήσιμο.

Κι εγώ δεν άγγιξα ούτε το αρνί, ούτε το κοκορέτσι,
Μόνο δυο κόκκινα αυγά δέχτηκα να φάω,
Γιατί για σένα αγάπη μου έχω γίνει βετζετέριαν,
Και μόνο καμιά φορά κρυφά το βράδι τρώω λίγο σαλάμι,
Όταν με κόβει η λόρδα κι άλλο δεν άντεχω.
Και χρόνια πολλά δεν είπα σε κανέναν,
Βγήκα στο μπαλκόνι μου και φώναξα γαμιέται ο χριστός,
Και τους το ξεκαθάρισα πώς όλα είναι ένα ψέμμα,
Μια προπαγάνδα για να κρατάν τα μάτια τους κλειστά,
Μια μεγάλη απάτη –
Ακριβώς όπως μου τα χες πει εσύ αγάπη μου άθεη,
Αγάπη μου που μυρίζεις σαν μπαρούτι επαναστατικό,
Σαν τις μολότοφ στη Μαρφίν,
Σαν τον ζητά στο Σύνταγμα που κάψαμε τ’ αυτί του.

Μα το σταυρό που σήκωσα εγώ, εσύ δε τον σήκωσες ποτέ σου,
Κι ούτε θα τον σηκώσεις,
Κι αν δε φορώ αγκάθινο στεφάνι στο κεφάλι μη σε νοιάζει,
Το μυαλό μου το τρυπάς συνέχεια εσύ,
Κι ο Γολγοθάς μου δεν είναι λόφος μα γκρεμός,
Κι εσύ από πάνω μ’ αγναντεύεις όσο πέφτω.
Μα δεν πειράζει αγάπη μου γλυκιά,
Και μη μου στενοχωριέσαι,
Γιατί ούτε οι καμπάνες θα σημάνουν ούτε θα ξυπνήσουμε από τους νεκρούς,
Ούτε και θα ζητήσουμε από κανέναν να μας συγχωρέσει,
Απλά θα περιμένουμε,
Θα περιμένουμε το φως να σβήσει,
Την αγάπη μας να ξεχαστεί
Κι αυτόν που κάποιοι είπαν θεάνθρωπο να φύγει,
Να πετάξει για τον ουρανό και ποτέ να μην τον ξαναδούμε.

Σχολιάστε

