Ο χαμενος

Κλασσικό

Ψάξαμε κάτι που το ξέραμε πως δε θα βρούμε,
Όπως εκείνος ο ιππότης που πολέμαγε ανεμόμυλους,
Και που για μια κάποια Δουλτσινέα είχε ματώσει την ψυχή του.
Τα γυαλιά κούρασαν τα μάτια μου,
Μα αν τα βγάλω δε θα βλέπω,
Κι ο κόμπος στο λαιμό μου δε λέει να φύγει,
Μα δε σταματάω να καπνιζώ,
Κι ο καπνός που εισπνέω τον σφίγγει ακόμα πιο πολύ.
Θέλω να χέσω,
Να πιώ νερό,
Να κοιμηθώ,
Να γράψω κάτι – κάτι καλύτερο –
Δε γίνεται τίποτα.
Ο πύργος της Βαβέλ θα καταρρεύσει,
Κι απ’ τη Βαβυλώνα δε θα μείνει τίποτα,
Μόναχα οι Βαβυλώνιοι που κρεμάστηκαν στους κήπους,
Τα άδεια πτωματά τους,
Τα κρύα μάτια τους.
Ο κόσμος με φοβάται, ο κόσμος δε με καταλαβαίνει,
Ο κόσμος με κρατάει σε απόσταση γιατί δε με εμπιστεύεται,
Ακόμα κι αν το ξέρει πως δεν προσπαθώ να τον πειράξω.
Ο κόσμος είναι νωθρός, πυκτός και άμορφος,
Σαν ψαρόσουπα,
Σαν ξερατά,
Σα λεκές από σάλτσα ντομάτας.
Στο τέλος μένει μόνο ένας χορός,
Ένας χορός μακάβριος,
Κι ένα δάκρυ, μα ούτε δάκρυ μετάνοιας ούτε δάκρυ θλίψης,
Μονάχα ένα δάκρυ εξαγνισμού,
Ένα δάκρυ λύτρωσης.
Ο μεγαλύτερος δυνάστης που έχω γνωρίσει στη ζωή μου
Είναι και ο μεγαλύτερος σκλάβος.
Ο μεγαλύτερος σκλάβος που έχω γνωρίσει στη ζωή μου,
Είμαι εγώ.
Την ελευθερία μου την έκρυψα καλά μέσα σ’ ένα σωρό απλύτων,
Κι ό,τι είχα να πιστεύω,
Μια μέρα το πέταξα,
Κι έμεινα μονάχος μου και άδειος,
Άδειος και ξένος,
Άγνωστος μεταξύ γνωστών,
Χαμένος,
Σαν μια κούκλα χωρίς πρόσωπο,
Σαν βάζο χωρίς λουλούδια,
Σαν το τίποτα.
Και δεν ανήκω εδώ,
Και δεν ανήκω ούτε εκεί,
Δεν ανήκω σε κανέναν,
Δεν ανήκω καν στον εαυτό μου,
Δεν ανήκω πουθένα.
Είμαι μόνος και αντέχω,
Με δυσκολία, μα μπορώ,
Και δεν είμαι ατρόμητος μα παθιασμένος,
Και δεν έχω θάρρος μα έχω μάτια φλογισμένα,
Και στις φλέβες μου τρέχει λάβα αντί για αίμα,
Και δεν ξέρω,
Δεν καταλαβαίνω,
Γιατί το σώμα μου τόσο να με βαραίνει,
Και γιατί,
Γιατί,
Όλος ο κόσμος να ναι έτσι
Και να μην είναι αλλιώς;

Σχολιάστε

