Τριτη και δεκατρεις

Κλασσικό

Γαμώ το Χριστό μου,
Γαμώ την παναγιά μου,
Είμαι ένας άθεος,
Ένας αναρχικός,
Ένα κανονικό ρεμάλι,
Ένας άεργος και δήθεν φοιτητής,
Νοικιάζω σπίτι με λεφτά απ’ τους γονείς μου,
Και ζήτημα σ’όλη μου τη ζωή να χω δουλέψει για ένα μήνα.
Πίνω φούντες όλη μέρα και μεθώ κάθε άλλο βράδι,
Τρώω μόνο όσο έχω ανάγκη,
Βαριέμαι,
Γράφω,
Κάνω μεγάλες βόλτες
Κι ώρες ώρες θέλω να βουτήξω απ’ το παράθυρο.
Η μάνα με ρωτά πότε θα γίνω άνθρωπος,
Κι εγώ της απαντώ πως θα προτιμούσα να μουν σκύλος,
Ή αλιγάτορας κάπου στην Αφρική,
Ή αετός καμαρωτός,
Ή έστω χοιρίδιο ινδικό,
Κάτι τέλος πάντων που δεν τα σκέφτεται τα πράγματα πολύ,
Κάτι που σκοτώνει ώρα κυνηγώντας,
Και πως δε γουστάρω να μαι άνθρωπος,
Πως οι άνθρωποι είναι όλοι απατεώνες,
Κι εγώ δεν είμαι ένας απ’ αυτούς,
Εγώ είμαι μονάχα ένας χαμμένος,
Ένας με ψυχή εκατό χρονών κι όμως αθώα, παιδική,
Ένας που άργησε κι έχασε το πλοίο
Και που τωρά τριγυρνά δίχως αιτία και προορισμό,
Ένας απ’ τους άλλους.
Και μετά είναι και κάτι μέρες σαν κι αυτή,
Μέρες που ο ήλιος ούτε καν που φαίνεται πάνω στον ουρανό,
Που έχει καλυφτεί από μια ομίχλη,
Ομίχλη γκρίζα και πυκτή,
Μέρες που εσύ ήδη πετάς γι’ άλλες στεριές,
Άλλα μέρη, άλλες χώρες,
Άλλοι ανθρώποι κι άλλοι κόσμοι,
Και που προσπαθείς να συγκρατήσεις ένα δάκρι να μη βγει
Για τη στιγμή που άφησες πίσω –
Όχι για όλα,
Μόνο για κείνη τη στιγμή.
Κι αυτές οι μέρες,
Όπως κι η ομιχλή που έκρυψε τον ήλιο το πρωί,
Όπως κι η στιγμή και το κρυμμένο δάκρι σου,
Κάποια στιγμή θα εξατμιστούν,
Θα χαθούν μες στον αγέρα,
Μες το γαλάζιο του ουρανού,
Σκέφτεσαι.
Και σίγουρα,
Δε γίνεται,
Για να το λες και να ναι μές στο μυαλό σου,
Για να γυρνά στις σκέψεις σου τόσο πολύ
Και τόσο να το ξέρεις πως είν η μόνη αλήθεια,
Πως όλα είναι περαστικά,
Κι όλα μια μέρα φεύγουν,
Κάπου βαθιά μέσα σου
Πρέπει να το πιστεύεις.

Σχολιάστε

