Επαναστατικα Μισολογα

Κλασσικό

Το παράλογον του πόνου,
Τα σκουριασμένα όπλα μας,
Αυτό που περιμέναμε καιρό,
Μα, σαν τον Γκοντώ κι αυτό,
Που δεν ήρθε ποτέ του.
Μεσάνυχτα,
Λίγο πιο μετά,
Η ώρα λέμε δε μετράει,
Μα όταν περνάει μας καίει.
Τα δάκρια δεν δροσίζουνε,
Αυτό είναι ένας μύθος,
Κάτι σαν το μήλο της Εδέμ,
Κάτι σαν το ταξίδι στην Ιθάκη,
Κάτι και σαν την αγάπη ακόμα,
Κάτι στ’ οποίο πιστέψαμε παιδιά,
Μα πλέον μας κουράζει.
Ναρκωτικά, υπολογιστές, τσιγάρα,
Πρέζες, σίριαλ και χαρτιά,
Άσσος, βαλές
Και ψάχνουμε έναν ρήγα,
και μια ντάμα για την κέντα.
Η επανάσταση, μου είπανε,
Θέλει πολύ αίμα,
Κι αργότερα μου λέγανε,
Τη νύχτα μεθυσμένοι,
Πως το μόνο που θέλουν ειν είρηνη,
Να ηρεμίσει τ’ αγχωμένα τα μυαλά τους.
Η κρεμάλα έχει στηθεί
Και περιμένει εμένα.
Εγώ τους είπα πως δεν ήμουνα εγώ,
Πως ήμουν κάποιος άλλος,
Κι αυτοί τότε τ’ αναβάλλανε,
Να επανεξετάσουν τα στοιχεία,
Να ξανακάνουνε και άλλη μια δίκη,
Και με σιγουριά πια να αποφανθούν,
Πως τελικά εγώ είμαι ο εγκληματίας,
Πως είμαι εγώ ο ένοχος,
Ο ένοχος για όλα.
Η ηρεμία του φεγγαριού,
Τα λυπηρά μάτια του σκύλου,
Η αιώνια αγωνία μας.
Νικήσαμε τον πόλεμο,
Μα χάνουμε στη μάχη.
Όχι, είν όλα ψέμματα,
Τίποτα δε νικήσαμε,
Δε νικήσαμε ποτέ μας,
Μονάχα τρέχαμε στα χαρακώματα,
Και τα τομάρια μας τα σώζαμ’ έτσι,
Και τρέφαμε στα σπλάχνα μας,
Οργή, μίσος, κακία,
Κι ονειρευόμασταν τα βράδια,
Όταν αυτοί βαριόντουσαν και πάυανε να βομβαρδίζουν,
Πως αύριο όλα θα ναι αλλιώς,
Πως αύριο θ’ αλλάξουν όλα,
Πως μ’ ένα τρόπο μαγικό
Θα τους πυροβολούσαμε στους πνεύμονες,
Πως τις καρδίες τους θα τρυπούσαμε,
Πως θα τους κόβαμε και τα κεφάλια –
Πολλά κεφάλια θα πρεπε να πέσουν.
Μα εγώ,
Κρυμμένος στη γωνία μου,
Εκ των δειλών ο πιο δειλός,
Εκ των χυδαίων ο πιο χυδαίος,
Αναρωτιόμουν σκεπτικός,
Και με τα βλέφαρα ανοιγμένα,
Για το πληγωμένο το εγώ μου,
Που κουράστηκε,
Πόσα κεφάλια θα πρεπε να πέσουν;

Σχολιάστε

