Χαπι Μπερθντεϊ

Κλασσικό

Και να που τα πράγματα ζορίζουνε,
Δεν είναι πια όπως παλιά.
Είκοσι χρονών γομάρι πλέον,
Κι όμως τίποτα δεν έχω κάνει,
Ούτε θα κάνω και πότε.
Καμιά εκκλησία δε θα χτίσω,
Στρέμματα να οργώσω αδύνατον,
Ούτε και πολυβόλα θα μοιράσω –
Το πολύ πολύ κανά νταμάρι να σηκώσω
Κι αυτό στο τέλος να μου πέσει στο κέφαλι.
Γυρνώ στους δρόμους μόνος μου,
Στο σπίτι δεν αντέχω,
Και μετράω ένα ένα τα τσιγάρα που κανα,
Και προσέχω να μην τελειώσει ο καπνός,
Γιατί τα ψιλά όλα τα ξόδεψα,
Σε μπύρες, σουβλάκια κι εισιτήρια,
Και δεν παίζουν λεφτά γι’ άλλες σπατάλες.
Οι φίλοι μου τρελάθηκαν,
Κανείς δεν πάει στα καλά του,
Κι αυτοί γυρνάνε από δωμάτιο σε δωμάτιο,
Ξερνάνε και καπνίζουνε το ένα μετά το άλλο,
Και με ξεχάσαν όπως ακριβώς τους ξέχασα κι εγώ,
Και δυσκολεύονται να επικοινωνήσουν.
Τις επαναστατικές ιδέες μου, τις ριζοσπαστικές,
Τις έκλεισα μες στο συρτάρι,
Και σκονίζονται μαζί με τα βιβλία τα μαρξιστικά,
Τις μελέτες του Κροπότκιν,
Τα δοκίμια των αυτόνομων και αντικαπιταλιστών,
Και τις μπροσούρες των αντίφα,
Και προσπαθώ να μην τις σκέφτομαι άλλο πια,
Γιατί με πιάνει άγχος.
Στο διπλανό δωμάτιο ο πατέρας ροχαλίζει,
Εγώ εδώ σκοτώνω χρόνο.
Προσπαθώ να βρω τη λογική άκρη στο παράλογο,
Μα δεν τα καταφέρνω,
Και με κουράζει κι εκνευρίζομαι,
Και χάνομαι στις τρύπες του μυαλού μου,
Και των δοκίμιων των φιλοσοφικών,
Των άχρηστων τελείως,
Και τελικά τα παρατάω.
Ε, ντάξει, σκέφτομαι,
Δεν είναι όλα τόσο χάλια…
Τουλάχιστον έμαθα,
Μετά από χρόνια και καιρούς,
Και προσπάθεια μεγάλη,
Πως τ’ αγκάθια που τρυπάνε το κεφάλι μου
Δεν είναι υπαρκτά,
Δεν έχουν ύλη, μορφή ή σχήμα,
Είναι όλα μια ψευδαίσθηση,
Είναι μονάχα στο μυαλό μου,
Και πως ο πόνος του τρυπήματος,
Ακόμα κι αν τον νιώθω,
Ψεύτικος είναι κι αυτός –
Γιατί αν δεν ήτανε κι ήταν αληθινός,
Θα πρεπε να βγαιν’ αίμα.

One thought on “Χαπι Μπερθντεϊ

Σχολιάστε

