Κειμενο Κοινωνικης (αυτο)κριτικης

Κλασσικό

Υπογράφω κείμενα
Κοινωνικής κριτικής
Μαρξιστικής, μα, κυρίως,
Αναρχικής και αναρχοκομμουνιστικής
Προελεύσεως.
Δεν τα συγγράφω ο ίδιος,
Μόνο σπάνια.
Οι από πίσω μου φωνάζουνε,
Σε μένα και στους ευρύτερους
Συντρόφους,
Πέραν της κοινωνικής
Να κάνουμε και αυτοκριτική.
Μα τα κορμιά μας
Είναι τσακισμένα,
Κι όσες πληγές δεν τις ανοίξαμε εμείς,
Μα τις ανοίξαν άλλοι,
Αυτοί οι απρόσωποι,
Αυτοί που κριτικάρουμε στα κειμενά μας,
Τα αναρχομαρξιστικά.
Εντάξει, δε λεω.
Σίγουρα φταίω κι εγώ
– κι εμείς.
Σίγουρα κάτι θα κάνω λάθος.
Και το βλέπω,
Πως αν τα πόδια μου τα σπάσανε αυτοί,
Εγώ μονάχος μου ξέσκισα και τα μπούτια,
Κι αν αυτοί μου φορέσαν στο λαιμό θηλιά,
Εγώ το διάλεξα να πηδήξω απ’ την καρέκλα.
Θέλω να πω,
Φίλε,
Πως αν κάνουμε και αυτοκριτική,
Όχι αγώνα δε θα κάνουμε,
Όχι στους δρόμους δε θα βγούμε,
Μα απ’ τις πλατείες και τους διαδρόμους
Θα μαζεύουνε τα κομματάκια
Των πυροβολημένων εγκεφάλων μας.
Ηρεμία λοιπόν.
Εξάλλου δε νομίζω πως κανείς μας το πιστεύει
Πως κάποια μέρα όντως θα πάρουμε τα όπλα.
Μη φοβάσαι,
Φίλε.
Δεν κινδυνεύεις από μας,
Κι ούτε γκουλάγκ θα χτίσουμε για σένα.
Εμείς απλά θα κάτσουμε στη γωνίτσα μας,
Θα καπνίσουμε τσιγάρα,
Θα πιούμε κανα κρασί, μια μπύρα,
Θα χαράξουμε σύμβολα επαναστατικά,
Στις ήδη σκισμένες πέτσες μας,
Και θα γράψουμε και υπογράψουμε
Κείμενα κοινωνικά, μαρξιστικά, αναρχικά,
Που θα σε κριτικάρουν.
Μα, που σαι,
Φίλε,
Έχε κι εσύ το νου σου –
Γιατί, που ξέρεις,
Ίσως αν βγάλεις από πάνω το πουκάμισο,
Να βρεις και στο δικό σου σώμα,
Αίμα, πληγές και τρύπες.

One thought on “Κειμενο Κοινωνικης (αυτο)κριτικης

Σχολιάστε

