Κι ειναι κι αυτος ο καυσωνας

Κλασσικό

Κάθε μέρα είναι διαφορετική
Και κάθε μέρα είναι ίδια.
Τριγυρνάω μες στους διαδρόμους
Και αναζητώ κάποια πηγή
Με κρύο νερό,
Και με πλατάνια γύρω γύρω,
Μπας και δροσίσω.
Οι φίλοι μου με ψάχνουνε
Και ποτέ δε με βρίσκουν.
Η ιστορία έχει φτάσει σ’ ένα τέλμα,
Όλα πλέον είναι στάσιμα,
Ο κόσμος δεν γυρνάει,
Κι ο ήλιος πάντα καίει.
Τι θα γίνει με σένανε ρε;
Με ρωτάνε.
Τι μπορεί να γίνει;
Απαντώ.
Σαν άλλος Διογένης
Προχωράω με το φανάρι μου
Και ρωτάω αν ξέρει κανένας την απάντηση,
Μα όλοι με κοιτάν στραβά
Και προσπερνάνε.
Καταλάβα βέβαια μετά από καιρό
Πως για να βρω την απάντηση,
Πρέπει πρώτα να ρωτήσω την ερώτηση,
Μα το κορμί μου κουράστηκε,
Κι ο ώμος μου έχει πιαστεί,
Και κάθε μέρα
Χάνω κι ένα κομμάτι από το παζλ μου,
Και σε λίγο καιρό θα τα χω χάσει όλα,
Και δε θα θυμάμαι καν πως ήταν η εικόνα
Που θα πρεπε να συμπληρώσω.
Ο γέρικος σκύλος μου με κοιτάει
Και μου βγάζει τη γλώσσα.
Ο αέρας είναι ζεστός.
Κι απλά είναι κρίμα τόσο όμορφα μάτια,
Να τα βλέπουν όλα τόσο άσχημα.
Έχω ξεχάσει ποιός ήμουνα,
Δεν γνωρίζω ποιός είμαι,
Και φοβάμαι να μάθω ποιός θα γίνω.
Στρίβω επιτέλους τσιγάρο.
Πέφτω και τραγουδάω ένα τραγούδι,
Δεν προσπαθώ καν να κρατηθώ,
Γιατί ξέρω πως όλα εδώ είναι γυάλινα,
Και πως εύκολα θα σπάσουν.
Το χνώτο μου βρωμάει.
Αγναντεύω την Αθήνα από ψηλά,
Και σκέφτομαι πως θέλω να την κάψω.
Ένα μαύρο σύννεφο,
Που όλο μπουμπουνίζει
Μα βροχή δεν ρίχνει ποτέ,
Μ’ ακολουθεί όπου κι αν πάω,
Ακόμα και τώρα
Μες σ’ αυτόν τον καύσωνα.
Νιώθω σαν γέρος χιλίων χρονών,
Πως όλη η ανθρώπινη ιστορία
Εξελίχθηκε μπροστά στ’ ανήμπορα μου μάτια.
Σκέφτομαι πως κάποιοι ποτέ δε θα θέλαν να πεθάνουν,
Κι άλλοι ποτέ να γεννηθούν.
Εγώ δεν ξέρω τι θα ήθελα.
Θα θελα μια μπύρα.
‘Έλα ρε, τι λέει;’
Ε, τι να λεει;
‘Με την έτσι τελικά τι έγινε;’
Ε, τι να γίνει;
‘Θα ρθεις ρε να πάμε καμιά βόλτα;’
Δεν ξέρω ρε,
Θα δούμε.

Σχολιάστε

