Ταξίδι

Κλασσικό
the-starry-night-18891-jpglarge

Starry Night – Vincent Van Gogh

Αστέρι δίχως φως, εκρήγνυται, εκατομμύρια μίλια μακριά, κι ακόμα φαίνεται λες και φωτίζει
Και λούζει το σύμπαν με ζωή και ύλη, κι όμως το ίδιο είναι νεκρό.
Όταν πεθάνω
Και γίνω στάχτη και άμμος και νερό και θα με παίρνει ο αέρας
Θέλω να αγκαλιάσω ένα δέντρο, ή κάποια πρωτόγονη μορφή ζωής, έναν μύκητα ή ένα μανιτάρι,
Να γίνω γι’ αυτό λίπασμα και να γίνω γι’ αυτό
Ζωή.
Έπειτα όταν περάσει ο καιρός και τα χρόνια
Να σκαρφαλώσω πάνω στα κλαδιά, στα φύλλα, τον κορμό και τα λουλούδια, να φτάσω ν’ αντικρίσω τον γαλάζιο ουρανό,
Το φως από τον Ήλιο,
Και να φύγω μακριά με μια σπρωξιά του αέρα
Για το ταξίδι μου.
Αυτό θα κάνω.
Αυτό θα γίνω.
Ένας πλανήτης που γυρνά κι όλο γυρίζει πίσω, ταξιδιώτης μονάχα γύρω από το φως, ακούραστος δίχως σταματημό
Και θα πηγαίνω από μέρος σε μέρος
Μα θα τα ξέρω όλα
Όλα θα τα χω ταξιδέψει, θα τα χω ξαναδεί εδώ κι εκατοντάδες χρόνια, θα τα χω εξερευνήσει,
Όσο, τουλάχιστον, γίνεται και μπορώ.
Να νιώθω σα να περπατάω
Μέσα στα όρια του μυαλού μου, μέχρι εκεί μόνο που μπορώ να φτάσω, μέχρι εκεί και δεν πάει παραέξω,
Και σα να μαι παγιδευμένος
Σ’ ένα αιώνιο μα με τελειωμό μουσείο.
Ο χώρος μου να χωρίζεται απ’ το χρόνο, το συνεχές, μάνα, το χωροχρονικό συνεχές που σου λεγα
Να ‘χει κοπεί στα δύο
Κι η ασπίδα μου πια να μη γυαλίζει,
Δεν είμαι καλός πολεμιστής, δεν ξέρω να βαστάω τ’ όπλο, δεν έχω μάθει να σκοπεύω και να πυροβολώ.
Μα πρέπει.
Μάνα,
Είναι ώρα.
Πάντα ήτανε και πάντα θα ναι.
Ο πόλεμος κρατά πολύ ακόμα
Κι εγώ πρέπει να πάω προς αυτόν, κι αν δεν ξέρω να μάθω, αν δε μπορώ να μπορέσω κι αν δεν αντέξω, εντάξει.
Το ξίφος,
Ακόνιστο.
Δεν έχει σημασία.
Η αρμονία του σύμπαντος εξαρτάται από εμένα, και το υπόσχομαι πως, μέχρι το τέλος,
Και μέχρι να γίνω στάχτη και άμμος και νερό και να με παίρνει ο αέρας,
Και μέχρι να μη φωτίζει πια το φως που γύρω του θα ταξιδεύω, εγώ
Θα πολεμήσω.

Σχολιάστε

